Baromfiudvar júliusban

Már régen tettem fel képeket a tyúkokról. Élnek, virulnak, élvezik a tágas helyet.

dscn1965.JPG

A déli nap elől árnyékba vonulnak

dscn1966.JPG

Géza, a kakas. Egyelőre még fél Vilitől a japán kakastól, de már próbálgatja az erejét. Azért ezt a kakast hagytam meg, mert szeretném, ha kicsit több világosabb színű tyúkom lenne. A hét csibe közül, amelyik tőle származik, három fehér, sötét szárnyvéggel, kettő barna, egy fekete, egy kendermagos. Hogy jó kakas lesz-e, az még nem látszik, de már láttam, amikor rendet tett a tyúkok között.

dscn1974.JPG

Géza egy kopasznyakúval (a tojást aputól kaptam, abból a hat tojásból két kopasznyakú tyúk is kelt tavaly ősszel). A kopasz nyakúak jó tojók, de nekem jobban tetszenek a tollasak.

dscn1964.JPG

Kajla Alig lát ki a lekonyult taraja alól.

dscn1969.JPG

Ezek ketten kivételesen nem feketék.

dscn1973.JPG

A kicsik. Köztük is sokkal több a kakas, mint a tyúk.

dscn1982.JPG

A két 12 hetes japánka közül az egyik láthatóan kakas, a másik meg kukorékolt tegnap reggel.

Az öreg Törpilla (legalább hét éves már, de folyton kotlik, csibéket nevel) és egy nyolc hetes kiskakas.

dscn1976.JPG

A hét saját kelésű 8 hetes csibe közül legalább öt kakasnak látszik. A három ajándék csibe közül is biztosan kakas az egyik. A többiről még nem tudom eldönteni.

Kacsák

dscn1968.JPG

dscn1967.JPG