Krumpli, takarással, töltés nélkül

A talajtakarásos krumplit elkezdtem felszedni. A szalmaréteget átrakom a még bent maradó bokrokra.
Semmivel sem lett kevesebb krumpli egy bokor alatt.

dscn1092.JPG

Két bokor alól ennyit szedtem fel:

dscn1093.JPG

Az biztos, hogy többet nem fogok krumplit töltögetni. :)

Az eredmények, tapasztalatok:
- Folyamatosan nedves talaj, olyannyira, hogy rá sem lehetett menni, egy pillanat alatt bokáig süllyedtem, ha ráléptem. Előző évben kőkemény volt a homokos talaj a krumpli felett.
- Sokkal kevesebbet kellett öntözöm.
- Amikor szedtem fel a krumplit, sok gilisztát találtam a talajban. eddig elvétve volt csak benne.
- Alig volt csimasz a földben. Hogy ez a takarás miatt van, vagy az idén máshol sem lesz, azt nem tudom.
- A takarásos krumplin egyáltalán nem volt krumplibogár. Egyrészt évek óta nem fordult ez elő, másrészt a másik,  nem takarásos krumplin volt.
- A gazokat, ha volt időm, simán ki tudtam húzni gyökerestül. Most felszedéskor is van benne, de töredéke, mint tavaly, töltögetés mellett.
- Féltem attól, hogy a szalma alatt penészes lesz a föld, de nem.
- Féltem attól, hogy csigák lesznek a takarás alatt, de pár szem volt csak, miközben a gyümölcsös részben marékszám szedem naponta az aprócsigát.
- A krumpli egészéges, szép, egyetlen egy volt, amit megrágott egy csiga.
- A krumpliágyás szélére máshol kelt napraforgókat ültettem át, jól érezték magukat egy ágyásban.